maandag 5 november 2007

Zakenvrouwen ontbijt 2 november 2007

Afgelopen vrijdag heb ik een zakenvrouwenontbijt bezocht. Dit werd georganiseerd door het UVON, door ABN-AMRO, de gemeente Rotterdam en de Kamer van Koophandel. Ik was hiervoor getipt door de vrouw van mijn neef. Dit was super! Heel erg leuk om samen met meer dan 200 vrouwen te ontbijten en elkaar te leren kennen. Wat mij erg aansprak was de netwerkmethode waar ze voor hadden gekozen. Onder leiding van Miriam Notten, van LaRed, gingen we uiteen in groepjes van drie. Een van ons was de Queen Bee, en de anderen werden de werkbijen. De Queen bee mocht aangeven waaraan ze behoefte had, en de werkbijen gingen dan op pad om hiervoor contacten te werven. Het leuke was dat dan al snel duidelijk was of er wel of niet iemand was die zelf hiervoor een contact had of iemand wist waar je dan moest zijn, maar daarna maakte je zelf contact en deed zo ook weer waardevolle informatie en ontmoeting op. De gekste vragen werden hierdoor opgelost. Bijvoorbeeld was er iemand in mijn groepje die een litho zocht van Peter Sterkenburg. Een afbeelding van de Willemsbrug, met een of andere slag erop en een vaartuig. Binnen de korste keren bleek er iemand gevonden te zijn uit ons gezelschap die hier antwoord op kon geven. Zij had een GalleryMaritime. Op mijn vraag naar contacten met HR managers van grote bedrijven, heb ik ook meer dan voldoende input gekregen. Het was zeer geslaagd!!

Geen opmerkingen: